Genom att donera till vår fond för katastrofhjälp kan du hjälpa familjer och samhällen som drabbats av skogsbränder och andra naturkatastrofer.

Hem LCIF:s årsredovisning

Ett meddelande från LCIF:s ordförande 2021-2022

Bästa lionvänner.

Världen behöver hopp. Och Lions Clubs International Foundation (LCIF) besvarar uppmaningen att bringa hopp till en värld i nöd.

Jag gjorde min första donation till LCIF 1988 och fortsätter att stolt stödja stiftelsen. Det gör mig väldigt stolt att veta att mitt stöd bidragit till att göra så många av Lions hjälpinsatser möjliga och skapa en skillnad i världen.

Det har varit en ära för mig att tjänstgöra som ordförande för LCIF under det här året. Jag har haft glädjen att höra av många av er som berättat om de saker som ni uppnått under året tack vare LCIF. Jag är oerhört stolt över allt det vi har åstadkommit tillsammans.

Era berättelser om hjälpinsatser, stärkta av anslag från LCIF, är inspirerande. Även om förmånstagarna av era hjälpinsatser kanske aldrig kommer att veta om er vänlighet är världen en bättre plats tack vare er.

Läs ett budskap från vår ordförande.

Beviljade anslag per konstitutionellt område (KO)

LCIF har beviljat 1 250 anslag på totalt mer än USD 35,3 miljoner.*

USD 5 722 368
Constitutional Area VII
KO VII
Australien, Nya Zeeland, Papua Nya Guinea, Indonesien och öar i södra Stilla havet
USD 977 784
Constitutional Area VIII
KO VIII
Afrika
USD 6 603 915

*Icke-ansluten USD 2 482 326

Campaign 100

Fira Kampanj 100

Kampanj 100: LCIF stärker hjälpinsatser avslutades officiellt den 30 juni 2022 under Lions 104:e internationella kongress i Montréal. Tack vare supportrar som du, samlade LCIF in mer än USD 325 miljoner. Detta var den största insamlingskampanjen i vår stiftelses historia. Under åren av insatser för den här kampanjen föregick medlemmar med gott exempel och ledarskap för att se till att LCIF kan fortsätta stärka alla som arbetar för att förbättra hälsa och välbefinnande, stärka samhällen och skydda de mest utsatta under många år och decennier framöver.

Ett speciellt tack

Tack till Dr. Jitsuhiro Yamada och J. Frank Moore III för deras ledarskap och stöd som hjälpte till att göra kampanjen till en framgång. Exemplet de har föregått med är en inspiration för alla Lions.

Utforska inverkan av Kampanj 100 mer genom att läsa årsrapporten för verksamhetsåret 2021-2022.

Berättelser

Världen behöver hopp mer än någonsin. Med globala kriser från konflikter till klimatrelaterade nödsituationer behöver världen vänlighet och handling. LCIF och Lions tar sig an utmaningen med varje anslag och program, hjälper en värld i nöd och förstärker hoppet för en person i taget.

Bakom varje anslag från LCIF finns en berättelse fylld med inspiration, inverkan och vänlighet. Läs berättelser som dina donationer har gjort möjliga.

Visa berättelser

LCIF Stories of Pride

Partners, samarbeten och tekniska partners

LCIF:s partners, samarbeten och tekniska partners skapar möjligheter att tillhandahålla viktig kunskap, inspiration, finansiellt stöd och resurser för att främja stora och löftesrika projekt samt accelerera meningsfull förändring globalt.

Våra partners

Organisationer som har tillhandahållit LCIF med finansiering

Våra samarbeten

Genomförande partner som har använt medel från LCIF

Våra tekniska partners

Organisationer som LCIF gick samman med för att säkerställa bärkraftiga projekt som påverkar.

Globala partnerskap leder till större påverkan

Lions International är en erkänd global ledare i globalt företagsansvar (CSR) i fråga om  humanitära och lokala hjälpinsatser. Organisationen är också granskad, resolut och dynamisk och har resurserna som krävs för att samarbeta med företag, stiftelser och regeringar och skapa betydande förändringar med precision.

Lär dig mer